Earn free bitcoin
MERAKLI KURTCUK - SOSYALPROBLEMLER

5 Mayıs 2015 Salı

HIZIR İLE İLYAS'IN BULUŞMASI... (HIDIRELLEZ)






                                  Hıdırellez Hızır ve İlyas peygamberin yeryüzünde buluştuğu kabul edilen tarihtir. 5 mayıs gecesi başlar ertesi günün ikindi vaktine kadar devam eder. Baharın başlangıcını Hızır'ın bereket bolluk bereket getireceğine inanılır.
5 mayıs akşamı insanlar dileklerini asarlar, dualar edip bereket dilerler.Hızır ve İlyas peygamberin su kaynakları ve kırlıkta buluştuğu varsayıldığından kutlamalar ağaçlık alanlarda,türbe yanlarında yapılır.Böyle yerlere ''HIDIRLIK'' da denir.


HIDIRELLEZ GECESİ BEREKET İÇİN NELER YAPILIR :

* Hızır'ın bereket getirmesi için yiyecek kaplarının,erzak keselerinin ağzı açık bırakılır.
* Ev,bağ-bahçe ,araba isteyenlerin isteklerini küçük kağıtlara yazıp gülün dallarına kırmızı kurdaleyle bağlanır.
* Hıdırellezde ateş yakılır.Yakılan ateşin üstünden atlamanın anlamı nazar ve hastalıklardan kurtulmak içindir.
* Hıdırellez sabahı erkenden evlerin kapıları bereket dolsun diye açılır.
* Genç kızlar için hazırlanan sandıkların kapakları bereket dolsun ve genç kızlarımız iyi bir evlilik yapsın diye açılır.
* Anadolu'nun bazı yörelerinde gençler birbirlerine mani söylerler.



ERKEK :
Erkek Gökte yıldız bir sıra
Sarılmış mor mintana
Benim gibi kul gerek

Senin gibi sultana.



KADIN :
Kız Gökte yıldız bir sıra
Sırma ördüm mintana
Senin gibi er lazım
Benim gibi sultana

1 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Her sene Hıdrellez'i heyecanla beklerdim.Nedense bu sene o ruhu hissedemedim. Ancak bu tip gelenekleri seviyorum :)

Related Posts with Thumbnails