Earn free bitcoin
MERAKLI KURTCUK - SOSYALPROBLEMLER

16 Ocak 2019 Çarşamba

DÜNYA KLASİKLERİ - PİNOKYO'NUN SUÇU NE ? (UYARLAMA)








Efendim ,

        Bir varmış bir yokmuş.Evvel zaman içinde kalbur saman içinde pireler berber iken develer tellal iken ben anamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken  zamanın birinde Gepetto usta  varmış.

         Gepetto usta bir kasabada oyuncak yapıp satarak geçimini sağlayan Bağ-Kur emeklisiymiş. Eşi yıllar önce vefat etmiş. Hiç çocukları olmamış. Zaman zaman evlenmek istemiş hatta Esra Erol'un evlendirme programına bile katılmış.Tabi üstünde yeteri mal varlığı olmadığı için evlenecek bir kadın bulamamış. Boş zamanlarını oyuncak yaparak ve kahvede okey atarak geçiriyormuş.

        Günlerden bir gün ormanda oyuncak yapmak için malzeme ararken bir bakmış yerde güzel bir kütük ;

- Hmmm!! Ne güzel bir kütük bu kütükten ancak erkek bir kukla olur nede olsa ikiside kütük (eşimin söylemi)


      Kütüğü küçük dükkanına getirmiş. Başlamış yontmaya yonttukça kütükten sesler geliyormuş...

- ahh.., offf..,ellleme.., nnnn.., hoop..

Gepetto usta kütükten çok güzel bir erkek oyuncak yapmış. Arkasını dönmüş el aletlerini yerlerine yerleştirirken arkadan bir ses gelmiş..

- Pşşşt . Selamun  Aleyküm

 diye bir ses duyup dödüğünde tahta oyuncağın konuştuğunu fark etmiş.Şaşırmış olsa da tahta oyuncağın konuştuğuna çok sevinmiş..

Tahta oyuncağa  dönerek ...

- Ve Aleyküm Selam oğul... Ben Gepetto usta seni ben yaptım.

- Tanıştığımıza memnun .oldum usta.

- Senin adın ne ?

- Benim hiç adım olmadı ki amca... Hiç gün yüzü görmedim ben. Babam yandı annemi keresteci Coşkun kesti götürdü benden..

- O zaman senin adın Pinokyo olsun.

     Gel zaman git zaman Gepetto usta ve birbirlerini sevmişler . Baba oğul geçinip gitmişler Pinokyo cahil kalmasın diye Gepetto usta okula göndermeye karar vermiş. Ancak Gepetto ustanın defter kalem alacak parası dahi yokmuş.Paltosunu satarak parasını Pinokyo'nun eline vermiş..

- Bununla defter kalem alırsın okula ondan sonra gidersin ..

     Pinokyo evden çıkmış neşe içinde ilerlerken kalabalık bir mekan görmüş:bakmış insanlar çay içip oyun oynuyor ve çok mutlular. Dalmış içeri bir masa okeye dördüncü arıyormuş.Başlamış okey oynamaya hep kazanıyormuş. Bakmış kahvehane sahibi Pinokyo hep kazanıyor bana çalışsın diye esir almış. Pinokyo kumara başlamış.Kahvehaneciye çalışıyormuş. Çok pişmanmış o sırada iyilik perisi gelmiş...

-Pişman olduğunu biliyorum seni bu hayattan çekip alacağım paranı da sana vereceğim.Doğru okula..

    Pinokyo kurtulmanın sevinci ile okula doğru yürümeye başlamış. Islık çal çala giderken karşısına Tilki Necati ve arkadaşı Kedi Kerem çıkmış. Tilki Necati..

- Nereye gidiyorsun böyle neşeli neşeli diye sormuş. Pinokyo;

- Defter kalem alacağım sonrada okula gideceğim. Tilki Necati ;

-  Boşver okulu okula gidip ne yapacaksın çok para kazanmak istermisin ? Pinokyo ;

- İsterim abi istemezmiyim hiç para kazanarak garip çilekeş babamı bu hayattan koparıp alacağım..

Tilki Necati hemen tezgahı kurdu.

- Şu köprüyü görüyormusun o benim köprüm her geçen at arabasından para alıyorum.İstersen satabilirim sana. Pinokyo'nun gözleri parlamış .

- Al bu parayı sat bu köprüyü . Tilki Necati ;

- Bu kadar paraya olmaz ama seni sevdim.Hayrını gör.

   Köprüyü satan Tilki Necati ve arkadaşı hemen oradan uzaklaşır. Pinokyo hata yaptığını anlamıştır. Pişman pişman oturuyorken iyilik perisi gelmiş ve Pinokyo'nun ne yaptığını biliyordu. Pinokyo'ya sordu ne oldu paran nerede diye sordu. Pinokyo ,

- Şeyy.. Ben bir şey yapmadım. Pinokyo'nun burnu uzamaya başlamış.

   Bunun üzerine peri doğruyu söyle yoksa burnun uzamaya devam edecek. Peri parayıda geri almış sihirle. Pinokyo olanları anlatmış. Şimdi paranı al ve doğru okuluna git demiş.

     Pinokyo tekrar yollara düşmüş okuluna giderken elinden kurtulduğu kahvehaneci Pinokyo'yu görmüş.

     Pinokyo'yu yakalamak için peşinden koşmuş. Pinokyo denize atlamış. Bakmış denizde yüzerken bir anda etrafı kararmış . Büyük balina Pinokyo'yu yutmuş ve balığın midesinde yaşamaya başlamış. Gepetto eve dönmeyen oğlunu merak etmiş her yeri aramış. Balıkçı barınağının orada oğlunun denize düştüğünü söylemişler.Bir balıkçı kayığını oğlunu bulması için Gepetto'ya vermiş. Açığa doğru kürek çeken Gepetto'yu da balina yutmuş. Karanlıkta kalan Gepetto usta etrafanı bakarken pinokyoyu görmüş birbirlerine sarılmışlar . O sırada iyilik perisi çıka gelmiş.

                    Gepetto ustayı ve Pinokyo'yu kurtarmış.Birlikte mutlu mutlu yaşamışlar.....
               
               







8 yorum:

Sessiz Haykırış dedi ki...

:) renk katmışsınız teşekkürler hocam

Okumaya gel dedi ki...

:) mutlu sonnn.

Kitap Gizi dedi ki...

Ben de şu an Pinokyo'yu okuyorum, onun üzerine denk gelmesi hoş bir tesadüf oldu. Çok keyif aldım, kaleminize sağlık. :)

meraklı kurtcuk dedi ki...

Begendiginize sevindim..

meraklı kurtcuk dedi ki...

Klasik turk filmleri gibi...

meraklı kurtcuk dedi ki...

Iki versiyonuda okumus oldunuz begendiginize sevindim

deeptone dedi ki...

ha haaa Allah seni napmasın yaaa. bu uyarlamalar biricik valla :)

meraklı kurtcuk dedi ki...

;)) aslinda yazarken cok egleniyorum

Related Posts with Thumbnails